Kosmologiske lektioner

Kortfattet indføring i

MARTINUS’ KOSMOLOGI

 

Lektion 59: POLFORVANDLINGENS

SEKSUELLE KATEGORIER

- fra A- til K-menneske

(Fortsat fra Lektion 58)

 

 

Nogle konsekvenser af den seksuelle polforvandling

I dette kapitel skal vi fortsætte den relativt grundige, men trods alt kortfattede og skitsemæssige gennemgang af nogle af Kosmo­logiens vigtigste begreber og forestillinger om individet, livet og verden. Det drejer sig her om at give en ligeledes kortfattet eller nærmest skematisk redegørelse for den del af den seksuelle polforvandlingsproces, der giver sig udtryk i en række for­skellige seksualtyper og former for seksualpraksis. Som læseren sikkert for længst har fået opfattelsen af, udgør polforvand­lingen en proces, der har så stor og afgørende indflydelse på vort liv som mennesker, at det ikke er for meget sagt, at den ligger til grund for vores totale psykofysiske habi­tus, ligesom den i vid udstrækning bestemmer eller dikterer vores holdninger så vel som vores handlinger.

 

Det, vi i det følgende skal se på, er en række forskellige kategorier af seksualtyper, som ifølge Martinus opstår eller udvikles under polforvandlingsprocessen og præger bestemte faser af denne, nemlig de faser, som nutidsmennesket i særlig grad er udtryk for og repræsenterer.

 

Imidlertid ville det føre for vidt her, hvis der skulle gives en fuldstændig og detal­jeret omtale af de forskellige kategorier i den seksuelle polforvand­ling, det drejer sig om, såvel af normale, ikke-afsporede tilstande, som af unormale, af­sporede tilstande, som nutidens menneskehed har mulighed eller risiko for at komme til at opleve og gennem­leve - eller som den faktisk i praksis oplever og gennemlever. Vedrørende en fuldstændig og mere udførlig og detaljeret redegørelse for hele dette emne, skal der derfor henvises til Martinus' egne værker, specielt 5. bind af Livets Bog, og til Per Bruus-Jensens ""X" - en komplet ind­føring i Martinus' Kosmolo­gi", bind 4, samt Mogens Møllers artikel "Skæbnen og den seksuelle polforvandling" i tidsskrif­tet Kosmos 1962, eller temahæfte nr.1, udgivet af forlaget Kosmologisk Information.

 

Martinus har opdelt de omtalte seksuelle tilstande i ialt 11 kategorier, som for nemheds skyld betegnes alfabetisk fra A til K. Heraf omfatter kategorierne A, C, E, H, I, den normale udvikling frem mod det fuldt udviklede og psykisk færdige menneske, som er i besiddelse af permanent kosmisk bevidsthed, kaldet J-mennesket, og videre til det både psykisk og fysisk færdigt udviklede menneske, K-mennesket, også betegnet som "Kristus-mennesket".

 

De afsporede seksuelle kategorier

Den unormale og afsporede seksuelle udvikling - for udvikling er der ifølge Martinus principielt også i dette tilfælde tale om - indbefatter kategorierne B, D, F, G, hvoraf især G-kate­gorien eller G-mennesket, er præget af en såkaldt "djævlepsyke" eller "djævlebevidsthed", som i værste tilfælde betegner den jordmenneskelige tilværelses yderste og dybeste mentale mørke­tilstande.

 

Lad os begynde med i al korthed at se på de seksuelt af­sporede polforvandlingstilstande, som Martinus altså har valgt at beskrive under de ialt fire kategorier, der henholdsvis kaldes B-, D-, F-, og G-kategorien, -området eller -mennesket. Det skal imidlertid endnu engang understreges, at den følgende skitseagtige eller skematiske fremstilling af de omhandlede kategorier, på ingen måde prætenderer at ville være hverken udtømmende eller fyldestgørende.

 

B-kategorien eller B-menneskene

Som nævnt betegner B-, D-, F- og G-områderne de decideret seksuelt afsporede tilværelseszoner. Af disse fire områder er B-området især karakteristisk ved, at dets mennesker udgør, hvad Martinus kalder "kosmiske lig" eller "kosmisk døde", dvs. individer, som repræsenterer den absolutte modsætning til begrebet "kosmisk bevidsthed", der som tidligere nævnt udgør tilværelsens allerhøjeste eller absolutte form for oplevelse og livsudfoldelse.

 

Hovedårsagen til, at B-området overhovedet kan forekomme, skyldes primært de moralske brist hos de pågældende individer, hvis seksuelle tilbøjeligheder er præget af alle slags unatur­lige pirringsmidler, lige som det er alment gældende indenfor området, at mændene skrupelløst udnytter kvinderne, de har med at gøre. Det samme gælder de under kategorien 'hjemmehørende' kvinder, som ligeledes udnytter mændene groft hensynsløst. Begge parters forhold til hinanden indbyrdes og til det andet køn, er præget af råhed, brutalitet, skinsyge og jalousi.

 

D-kategorien eller D-menneskene

Medens B-områdets seksuelle afsporinger i princippet er af heteroseksuel karakter, er de seksuelle afsporinger i D-, F- og G-områderne hovedsagelig af homoseksuel karakter, og det skyldes specielt, at den modsatte pol hos disse kategoriers individer er under stærk udvikling.

 

Hos D-områdets individer er den modsatte pol altså i så stærk vækst, at den dominerer individets bevidsthed og seksuelle liv. Da forelskelsesevnen, som kosmisk set primært tjener til at føre individet ind i tilværelsens "mørkezone", udviklings­mæssigt stadig er fremtrædende, betyder det derfor, at de pågældende individer forelsker sig i personer af deres eget køn. Der er altså tale om de mennesker af begge køn, som almindeligvis går under betegnelsen homoseksuelle, de såkaldte bøsser og lesbiske, eller de 'feminine' mænd og de 'maskuline' kvinder.

 

Men det helt afgørende i sammenhængen er, at Martinus be­tegner denne seksuelle situation som en midlertidig mental 'invaliditet', som individet før eller senere og mest sandsynligt i løbet af en eller flere inkarnationer slipper ud af igen, blandt andet beroende på de pågældendes udvikling af moralske kvaliteter.  

 

F-kategorien eller F-menneskene

F-området er karakteristisk ved, at det er hos mennesker af denne kategori, der både omfatter heteroseksuelt og homoseksu­elt orienterede personer, at den seksuelle drift fuldstændig dominerer over deres moral og religiøsitet. Det er i denne kategori, man finder de såkaldte psykopater, notoriske løgnere, der ofte med held udgiver sig for at være noget helt andet, end det de egentlig er. Det er også i denne kategori, at de homo­sek­suelt prostituerede, som f.eks. de såkaldte "trækkerdrenge", i reglen hører hjemme, ligesom det er her, at pædofilien, dvs. den seksuelle forførelse og udnyttelse af mindreårige af modsat så vel som af eget køn, finder sted. 

 

G-kategorien eller G-menneskene

Denne kategoris individer, der rekrutteres fra F-området, betegner det absolut yderste mentale og moralske 'mørke', et individ ifølge Martinus overhovedet kan komme til at opleve. G-mennesket er karakteriseret ved, at dets psyke er præget af, at det fornemmer og opfatter tortur, smerte og drab som til­værel­sens højeste nydelse. Enten i form af, hvad man selv bliver udsat for eller lader andre udsætte for. Dette er offerets rolle, som i de tilfælde, hvor man underkaster sig denne rolle frivilligt, kaldes for machokisme. Eller i form af den brutale behandling, man udsætter andre for. Dette er bøddelens rolle, der betegnes som sadisme.

 

G-områdets mennesker hører til den slags individer, for hvem såvel fysisk som psykisk tortur, lemlæstelse, skånselsløs forfølgelse og nedværdigelse af svagere og forsvarsløse menne­sker, hører til 'normal' adfærd, og som de i bedste fald ikke har nogen hæmninger overfor, og som i værste fald er noget, der direkte opleves som fornøjelse, underholdning og ligefrem nydelse. Drabet eller mordet på andre mennesker, er for disse individer derfor noget, de ofte udfører lige så let og skrupel­løst, som at slå en flue eller myg ihjel.

 

Men selv sådanne stærkt afsporede individer, vil ifølge Martinus før eller siden i kommende inkarnationer og på grund­lag af skæbneloven, som medfører at individet i kraft af egne lidelsesoplevel­ser og smerteerfaringer, vil blive ledet tilbage til den normale udviklingslinies vej. Det skyldes, at Guds alkær­lighed blandt andet også sikrer individet den største barm­hjertighed, og dermed "syndernes forladelse". Men dette sker reelt ikke ved anger og tro, selvom sådanne faktorer også kan spille en rolle, men derimod dels ved at afbetale sin skæb­negæld og ved, at en med tiden tilpas udviklet "human evne" i form af etisk-moralsk bevidsthed fungerer som en art åndeligt immunfor­svar imod tilbagevendende 'mørke' eller lidelses- og smerteful­de skæb­nevirkninger. Det vigtigste er dog, at individet gennem de erfaringer om godt og ondt, gavnligt eller skadeligt, som denne 'afbetaling' uvægerligt medfører, lærer at styre sin livskurs og skæbne i retning af en stadig forbedret overholdel­se af loven for tilværelse. Det vil sige: ved i stadig stigende grad at tænke og handle i overensstemmelse med det livgivende princip, samtidig med at der i tilsvarende omfang afstås fra, at lade sig dirigere af "det dræbende princip"s uhyggelige moralkodeks.

 

Se i den følgende lektion nærmere om fremtrædende eksempler på nogle af fortidens G-mennesker, der optrådte på verdensscenen i det tyvende århundrede (1900-tallet).

 

© 2014 Harry Rasmussen.

 

(Fortsættes)

Lektion 60: POLFORVANDLINGENS

SEKSUELLE KATEGORIER